بیاتو و هرچی دلت میخواد بخون اگه نخوندی ضرر کردی |
|||||||||||||||||
جمعه 9 / 12 / 1391برچسب:, :: 11:48 بعد از ظهر :: نويسنده : امیر علی
نگرشی بر کف دست
مطلب امروز از نویسنده و محققی است فرانسوی که در سال 1886 با نام ، رنه ژان ماری گنون ، در حومه پاریس متولد شد و در سال 1951 با نام ، عبدالواحد یحیی ، در مصر فوت نمود .
« ... بطن علوم سنتی برای غربیان غریب و دور از ذهن است و درک طبیعت حقیقی این علوم برای ایشان دشوار می باشد . امروزه اکثر علوم سنتی برای غربیان کاملا از دست رفته اند و از بقیه این علوم جز تفاله ای بی شکل و مسخ شده چیزی باقی نمانده است تا آنجا که به سطح دستورالعملهای تجربی و " فن پیشگویی " تنزل یافته اند و مسلما فاقد هرگونه ارزش اعتقادی هستند .
بازی های رایانه ای چه بر سر مغز می آورند
محققان با بیش از 10 سال مطالعه بر روی تاثیر بازی های رایانه ای بر مغز انسان اعلام کردند انجام بازی های پازلی مانند تتریس می تواند تاثیر گذاری بخشهایی از مغز را بر روی حل مسائل، تصمیم گیری و پردازش افزایش دهد.
تاثیر بازی های رایانه ای بر روی مغز انسان برای سالها است که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است اما تحقیقات جدید نشان می دهد همچنان پازل پیچیده ای برای حل کردن در این رابطه باقی مانده است. یکی از جدید ترین و قابل توجه ترین مطالعات در این زمینه در سال 1992 توسط نورولوژیست دانشگاه کالیفرنیا، ریچارد هایر انجام گرفته است. وی بر روی میزان تاثیرگذاری بازی رایانه ای تتریس بر روی مغز کاربران مطالعه کرد. در این بازی فرد باید قطعات رنگارنگ پازلها را در مدت زمانی کوتاه در کنار یکدیگر بچیند. وی از اسکن مغز برای کشف این پدیده استفاده کرد که برخی قسمتهای مغز در هنگامی که بازیکنان در انجام بازی به مهارت می رسند گلوکز کمتری مصرف می کند. این "تاثیر تتریسی" نشان می دهد چگونه آموختن یک بازی می تواند بر روی عملکرد مغز تاثیر بگذارد، ایده ای که به تدریج به شکل گیری بازی های پرورش دهنده مغز تبدیل خواهد شد. هایر در حال حاضر مشاور شرکت نرم افزاری سیاره آبی که تجارت بازی تتریس را به عهده دارد بوده و مطالعات 17 ساله خود در این زمینه را با کمک ابزارهای جدید تر دنبال می کند. وی به منظور اثبات ایده خود آزمایشی را با همکاری 26 دختر 12 تا 15 ساله آغاز کرد. دلیل نوجوان بودن داوطلبان فعالیت بالای مغزی و دلیل استفاده از دختران گرایش کمتر آنها به بازی های رایانه ای نسب به پسران است. 15 دختر از میان داوطلبان باید به مدت سه ماه و 90 دقیقه در هفته بازی های رایانه ای انجام می دادند و از گروه دیگر خواسته شد به هیچ وجه بازیهای رایانه ای انجام ندهند. تغییرات در عملکرد مغزی هر دو گروه در این مدت تحت نظر و کنترل بود. تحلیل تغییرات ایجاد شده در عملکرد مغز گروهی که بازیهای رایانه ای را انجام می دادند در مقایسه با گروهی که از بازی منع شده بودند نشان داد عملکرد مغزی گروه اول در پاسخ دادن به سوالات پیچیده، فکر کردن، و پردازش اطلاعات بسیار موثر تر از عملکرد گروه دوم است. نتایج همچنان نشان داد غشای مخ در افرادی که بازی می کنند در مناطق مختلف و نا منظمی از مغز ضخیم تر می شوند که این تفاوت در قسمتهای ضخیم شده سئوالی جدید را در مسیر مطالعات دانشمندان قرار داد. این قشر در نواحی از مغز که با برنامه ریزی و فعالیتهای پیچیده در ارتباط است ضخیم تر می شود. بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، اکنون دانشمندان در تلاشند با استفاده از فناوری جدیدی به نام MEG کوچکترین تغییرات ایجاد شده در فعالیتهای مغزی را به ثبت برسانند و با مطالعه تغییرات مغزی در طول زمان به رابطه میان قسمتهای ضخیم شده قشای مخ با قسمتهای تاثیر گذارتر مغز در حل مشکلات پی ببرند. نظرات شما عزیزان:
آخرین مطالب پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
نويسندگان
|
|||||||||||||||||
|